Støtt vårt arbeide

Halden Demensforening er en frivillig organisasjon, og all vår innsats er basert på frivillighet uten lønn. Imidlertid krever våre aktiviteter og tiltak finansielle ressurser. Det finnes mange måter du kan bidra til å støtte vårt arbeid.

Ved å arrangere hygge kvelder ved dagavdelingene på Bergheim og Solheim, hvor musikk, deilig mat og lotteri står på programmet, sikter vi mot å skape glede og styrke fellesskapet blant pasientene. Disse hendelsene er nøye planlagt for å tilby positive opplevelser og bygge et inkluderende miljø.

Vår pårørende Cafe tilbyr et essensielt avbrekk for sosial interaksjon og avkobling, tilgjengelig både på dagtid og kveldstid én gang i måneden.

I løpet av disse treffene presenterer vi en unik mulighet for direkte dialog med demenskoordinatorer i Halden eller andre erfarne fagpersoner, klare til å tilby veiledning og besvare alle spørsmål.

Vi jobber for å engasjere, der vi underviser i pårørendeskolen og synliggjøre demenssykdommen gjennom våre åpne møter, vi samarbeider med både Halden Kommune og Nasjonalforeningen for folkehelsen.

Vårt mål er å øke forståelsen for og bevisstheten om demens. Ved å tilby informative og støttende aktiviteter, fremmer vi innsikt og empati rundt denne tilstanden.

Å utvide vår tilstedeværelse på Facebook og andre digitale plattformer er et sentralt mål, med hensikt å forsterke demensbevisstheten og tilgjengeligheten av støtteressurser i Halden og Østfold.

Som bedrift kan du støtte disse aktivitetene.

• For mange representerer det å etterlate en gave i sitt testament en meningsfull måte å bidra til hjertesaker på, selv etter man har gått bort.
  • Å legge til Halden Demensforening i testamentet sitt er en prosess som er mindre komplisert enn man kanskje skulle tro.

Trykk på bildet til Vipps eller trykk på "Scan to pay" for Apple/Google pay og Kortbetaling.

Alternativt kan du betale ved å oppgi det beløpet du ønsker å gi og deretter klikke på "Donere"

Støtt Nasjonalforeningens demensdugnad

Over 100 000 mennesker har demens i Norge