Støtt vårt arbeide

Som bedrift kan du støtte oss !

Ved å arrangere sjarmerende og hygge kvelder ved dagavdelingene på Bergheim og Solheim, der vi tilbyr et rikt program med levende musikk, deilig mat, og underholdende lotteri, er vårt primære mål å bringe glede og forsterke følelsen av fellesskap blant pasientene.

Vår pårørende Cafe tilbyr et essensielt avbrekk for sosial interaksjon og avkobling, tilgjengelig både på dagtid og kveldstid én gang i måneden.

I løpet av disse treffene presenterer vi en unik mulighet for direkte dialog med demenskoordinatorer i Halden eller andre erfarne fagpersoner, klare til å tilby veiledning og besvare alle spørsmål.

Vi skaper et miljø bygget på forståelse, hvor pårørende har sjansen til å samles og dele erfaringer og refleksjoner, oppleve trøst gjennom felles forståelse, og forsterke de emosjonelle båndene seg imellom. I en varm og innbydende atmosfære, over kaffe, te og smørbrød, fremmer vi åpne dialoger eller tilbyr muligheten for mer personlige samtaler, og på denne måten vokser støtten og blir til lyspunkter i hverdagen for de som står i møte med utfordringene demens bringer med seg.

I tillegg er vi stolte over å bidra til Halden Demenskor, et prosjekt som videre understreker vår forpliktelse til å støtte personer berørt av demens gjennom musikk og fellesskap.

Disse arrangementene er omhyggelig organisert for å skape positive opplevelser og et inkluderende fellesskap.

Vår innsats for å engasjere, opplyse og gjøre demenssykdommen mer synlig.

Dette utføres blant annet gjennom pårørende skolen og åpne møter i samarbeid Halden Kommune og Nasjonalforeningen for folkehelsen.

Vårt mål er å forbedre forståelsen og øke bevisstheten om demens. Gjennom våre opplysende og støttende initiativer bidrar vi til en dypere innsikt og bedre forståelse av tilstanden.

Videre arbeider vi for å bedre sykehjem og behandlingsinstitusjoner, med det formål å sikre at forholdene for demenspasienter blir både meningsfulle og verdige.

Å utvide vår tilstedeværelse på Facebook og andre digitale plattformer er et sentralt mål, med hensikt å forsterke demensbevisstheten og tilgjengeligheten av støtteressurser i Halden og Østfold.

Vi tror at gjennom økt kunnskap og bedring av omsorgsmiljøer kan vi gjøre en reell forskjell i livene til de som er berørt av demens, og sørge for at de behandles med den respekten og verdigheten de fortjener.

Din bedrift har mulighet til å bidra og støtte disse viktige aktivitetene.

Halden demensforening  kontonummer, 1105 28 38136

unsplash_TwQ0z1BgjCE
IMG_E2926bxc
IMG_2741 (2)
bildeserie
unsplash_Zyx1bK9mqmA
Vips Facebook ok

Trykk på bildet til Vipps eller trykk på  "Scan to pay" for Apple/Google pay og Kortbetaling.

Alternativt kan du betale ved å oppgi det beløpet du ønsker å gi og deretter klikke på "Donere"

Støtt Nasjonalforeningens demensdugnad

Over 100 000 mennesker har demens i Norge