Støtt vårt arbeide

Arv og testament: Sikre at hjertesakene dine lever videre

I livets løp finner mange av oss saker som berører oss dypt og som vi brenner for.

Disse hjertesakene reflekterer våre verdier, lidenskaper, og ønsket om å gjøre en forskjell i verden.

Gjennom et testament kan du sikre at din støtte til disse sakene fortsetter, selv etter at du har forlatt denne verden. Dette er en kraftfull måte å etterlate et varig fotavtrykk, en arv som bærer ditt navn og dine verdier videre til fremtidige generasjoner.

Ved å inkludere dine hjertesaker i ditt testament, blir du en del av en kontinuerlig strøm av velvilje og støtte som bidrar til å forme en bedre fremtid for de sakene du er mest lidenskapelig om.

• Å testamentere en gave er en dypt meningsfull måte å bidra til saker nært hjertet, selv etter ens egen bortgang. Prosessen med å testamentere til Halden DemensForening er rett frem, selv om det finnes visse juridiske krav som må oppfylles.
  • For at et testament skal være gyldig, må det være skriftlig, datert, og klart uttrykke at dokumentet er ment som et testament. Selv om du kan utforme testamentet på egen hånd, kreves det at det signeres i nærvær av to vitner for å sikre gyldigheten.
  • Disse vitnene må være myndige, over 18 år, og ikke under vergemål. De må signere dokumentet samtidig, og det er viktig at verken vitnene selv eller deres nære relasjoner er nevnt som begunstigede i testamentet.
  • Videre må vitnene kunne attestere at testamentforfatteren er i sin fulle fem, og at vedkommende handler av fri vilje.

Vi setter stor pris på at du vurderer å gi en så betydningsfull gave til vårt arbeid.

For eventuelle spørsmål eller hvis du trenger bistand til å utforme ditt testament med oss som mottaker,

er du hjertelig velkommen til å kontakte Stein Aune via brev, email og telefon

Din støtte gjør en betydelig forskjell, og vi er takknemlige for at du tenker på oss.

Halden demensforening konto: 1105 28 38136

Klar for ditt generøse bidrag.

Støtt Nasjonalforeningens demensdugnad

Over 100 000 mennesker har demens i Norge